Förra sommaren såg jag och Matilda flera tips om att bygga en bardisk av lastpallar. Vi ville gärna göra en liknande men det finns nog ingen lämplig plats i vår trädgård för en bardisk.
Men när vi hade funderat ett tag kom vi på den perfekta platsen! Och det perfekta sättet att använda bänken!
Vi behövde någonstans att ställa tvättbacken när man hänger tvätt. Så då var det bara att sätta igång!
Vi tog två bortsorterade lastpallar, inte så fina men helt ok till det vi behövde. Vi bar också hem några gamla brädor från ett altangolv.
Så det kan verkligen klassas som ett återbruk!

Vi ställde pallarna med undersidorna mot varandra och sedan sågade vi till brädorna och skruvade fast dem som ovansida. Eftersom pallarna var lite ”halvdåliga” så var det svårt att skruva på en del ställen men slutresultatet blev ändå helt ok, åtminstone till det bänken ska användas till.
Så här ser den ut framifrån.

Höjden passar perfekt när jag hänger tvätt!

När jag skulle binda min granrisgirlang till advent var den perfekt även då!
Men det därmed granris känns väldigt avlägset just nu…