Jul och nyårsfirande är passerat och snart börjar den vanliga vardagen.
Dags för ”vanlig” mat igen. Jag tycker att det är svårt att variera mig och det blir lätt samma saker om och om igen.
Men idag testade jag en ny köttfärspaj. Jag har kollat på lite olika recept och sen kombinerat det som verkade kunna bli gott. Idag blev det verkligen det!
Så här gjorde jag:
KÖTTFÄRSPAJ
pajdeg, jag gör en glutenfri
1 gul lök
600 g köttfärs
3 ganska stora morötter, grovrivna
vitlök
500 g krossade tomater
2 dl créme fraiche
salt, peppar, timjan
200 g fetaost
Tryck ut pajdegen i formen och förgrädda.
Fräs lök och köttfärs. Blanda i morötter. Låt allt fräsa en stund. Blanda i vitlök, tomater och créme fraiche.
Krydda och låt det sedan puttra i grytan i minst tio minuter.
Häll fyllningen i pajskalet. Smula över fetaosten.
Grädda i 200 grader i ungefär 30 minuter.

Lite sallad till och maten är fixad!
Anette