
I år blev det ingen gran utanför äggbutiken. Det blev en stjärna istället!
Stommen består av armeringsjärn, såklart! (Som jag inte har svetsat själv…. någon gång ska jag se till att lära mig men jag har inte kommit så långt än!)

Håkan har svetsat och sedan har jag klätt den med granris.
Det var lite svårare att klä den här än att klä hjärtat som jag har hemma framför huset. Jag ville ju få till fina spetsar på stjärnan så jag var tvungen att lägga riset åt olika håll.
När den var klar stack jag ner ”benen” i en blomlåda och la några tegelstenar som tyngder.
Överst ligger några ”julklappar” som vi har haft som pynt i flera år. Jag har virat in tegelstenar i ensilageplast och knutit om vanliga presentsnören.
Sedan var det bara att vira runt en ljusslinga och så var det klart!

Snön som täckte marken för en vecka sedan är helt borta men här på bilden kan man åtminstone få se lite snö tillsammans med stjärnan.
Katten ville också vara med!

God Jul!
Anette