Javisst, är det en lycka att kunna skörda i sin trädgård.
Såklart att skörda för att äta men också en del bara för att titta på.

Just nu är det ju mycket äpplen så det blir många pajer och äppelkakor. Tidigare fyllde jag på lagret med äppelmos så det är redan fixat för i år.
Hallonskörden blir inte lika stor i år som den brukar men det räcker absolut ändå!

Det kommer att bli hallonsylt när jag känner för det men än så länge åker de ner i frysen. Lite hallonglass är inte fel det heller…eller varma hallon till glass….eller…
Ja, något blir det alltid.
Gott att kunna äta det ”egna” och veta var det kommer ifrån och vad det innehåller.
Men ögonen behöver också få något vackert att titta på.
Blommor såklart! Min trädgård utan blommor skulle kännas ganska fattig.

Idag blev det en rosa bukett och…

…en gul bukett.
Jag gillar att gå runt och plocka lite av varje och sedan får man se vad det blir.
Det gäller att passa på för rätt vad det är så tar allt slut och det enda som finns kvar är kärleksört.
Men den är ju också fin, såklart!
Anette